avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 104994.73 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.11 km/h i się wcale nie chwalę.

Kwiecień, 2017

MTB Łagiewniki

Niedziela, 30 kwietnia 2017 · dodano: 05.05.2017 | Komentarze 2

Dawno, dawno temu kiedy istniała jeszcze stara dobra łódzko-ogniskowo-masowa ekipa miałem wtedy przyjemność jeździć z jednym gościem ze Zgierza, tak jest z Siwym. Później gdzieś nasze drogi rowerowe się rozjechały by ponownie zjechać podczas tej nie za ciepłej kwietniowej niedzieli.
Umówiliśmy się o 10 na objazd trasy wczorajszej mazovii. Pokazałem Marcinowi szlak, który zarówno jemu jak i mnie przypadł do gustu. Warto będzie to w przyszłości przyjechać i potrenować na znanym terenie.

Po jednej pętli rozdzieliliśmy się. Ja początkowo miałem w zamiarze jechać jeszcze jedną, jednak ograniczony czas pozwolił mi na skupienie się tym razem na samym sercu Łagiewnik. Wybrałem pętlę któregoś Junior Cupa, z podjazdem i zjazdem na uskok. W sumie zrobiłem takie 4 pętelki i zacząłem wracać do domu, kiedy skończył mi się prąd, po prostu mnie odcięło.

Spotkałem się z rodzicami wyjeżdżającymi na majówkę na ulicy tramwajowej. Wyjadłem im zapas podróżny, który postawił mnie na nogi, pożyczyłem szerokiej drogi i ruszyłem do domu.

A w domu, Łukasz zadzwonił z propozycją 300-setki w dniu następnym. No i wielkie pytanie, czy jechać, czy dam radę?

Zdjęcia na mazovii

Sobota, 29 kwietnia 2017 · dodano: 05.05.2017 | Komentarze 0

Miałem jechać w tym maratonie. Nawet sektor już sobie odpowiedni załatwiłem, szkoda tylko, że moje możliwości skończyły się na tym i nie mogłem wcześniej pogody ustabilizować. Jak się okazało w dzień samych zawodów już było przyjemnie, jednak padający cały dzień śnieg z deszczem dnia poprzedniego skutecznie mnie zniechęcił od ścigania się.

Ostatecznie kiedy wstałem i zobaczyłem pogodę, tak było już za późno na start. Ale jeszcze nic straconego. Wsiadłem na rower, spakowałem w plecak aparat i podjechałem na miejsce startu oraz na trasę cyknąć kilka zdjęć.

Mazovia MTB Maraton Łódź 2017Mazovia MTB Maraton Łódź 2017Mazovia MTB Maraton Łódź 2017
Mazovia MTB Maraton Łódź 2017

Piątek, 28 kwietnia 2017 · dodano: 05.05.2017 | Komentarze 0

A mogłem posłuchać rad starszego kolegi i kupić migawkę. Dawno już nie pamiętam takiej kiepskiej pogody w kwietniu.

Środa, 26 kwietnia 2017 · dodano: 05.05.2017 | Komentarze 0

Przygotowujemy się do Europe Cycling Challenge :) Oby pogoda w maju była już dobra.

Wtorek, 25 kwietnia 2017 · dodano: 26.04.2017 | Komentarze 0

Powoli czas się rozkręcić z kilometrami do pracy i z powrotem do domu. Pogoda może nie zachęca, trzeba mieć nadzieję, że z dnia na dzień będzie coraz cieplej zarówno rano jak i mniej wietrznie po południu.

Poniedziałek, 24 kwietnia 2017 · dodano: 24.04.2017 | Komentarze 0

Zapowiadali kiepską pogodę na ten tydzień. Nie chciałbym zapeszać, ale póki co się nie sprawdza XD

Objazd trasy łódzkiej mazovii

Sobota, 22 kwietnia 2017 · dodano: 24.04.2017 | Komentarze 5

Ponieważ wybieram się na maraton organizowany na własnym podwórku, w łódzkich Łagiewnikach, to chciałem zrobić przedwstępny rekonesans trasy. Start tego typu imprez od zawsze był umiejscowiony na terenie parkingu na ulicy Wycieczkowej, potocznie zwanego kaloryferem. Tak będzie i w tym roku. Tuż po starcie, będzie około dwóch kilometrów rundy rozbiegowej przed właściwym ściganiem już w lesie. Tuż po wystrzale trzeba będzie złapać jak najwięcej powietrza w płuca. Na asfalcie na pewno się przyda. Prędkości tutaj będą spore, trzeba będzie uważać, żeby w ferworze walki nie skończyć na glebie, szczególnie, że asfalt w tym miejscu jest w kiepskim stanie. Po wjeździe do lasu mamy już pierwsze wspinanie, by później dość szybko tą wysokość wytracić zjeżdżając do stawika, w którym barowe legendy krążą ktoś się wykąpał z rowerem po nieudanym hamowaniu. Podjazd na Jagodach zostawiamy na później, my odbijamy i jedziemy w stronę obrzeży lasu. Tutaj znów delikatnym podjazdem wyjeżdżamy i oddalamy się od linii lasu w kierunku punktu widokowego w okolicach Dobrej. Nie do końca podoba mi się koncepcja przejazdu po łące, którą tutaj ktoś zaproponował. Trawa, nierówności strasznie przeszkadzają w utrzymaniu jednego rytmu, jak popada i będzie mokro odcinek nie będzie należał do najłatwiejszych. Po trawie wyjeżdżamy na asfalt, cieszymy się nim na odcinku 50 metrów, bardzo dobrze w końcu to wyścig MTB. Skręcamy na wschód w stronę punktu widokowego i rozpoczynamy wspinaczkę. Na górze podejrzewam, że może się znaleźć bufet. Tak było lata temu. Przed nami długa prosta w dół, chyba najdłuższa na tym maratonie. Następnie skręcamy w drogę polną i jedziemy miedzą. To jest dla mnie jeden z gorszych odcinków, wydaje się, że jedziesz po prostym płaskim odcinku. A tak na prawdę jest tam delikatnie pod górę, co dość mocno daje się we znaki. Wyjeżdżamy na asfalt, tutaj trasa delikatnie zahacza o historię już mazovii w Łodzi rok 2008/09. Tam gdzie wtedy skręcała trasa by doprowadzić nas do przepustu pod ulicą Strykowską my teraz jedziemy prosto. O! i to jest na prawdę świetny fragment! Jest delikatnie z górki, droga wije się to w prawo, to w lewo, dodatkowo poprzecinana jest garbami, tutaj trzeba zachować czujność żeby nie fiknąć kozła przez kierownicę, ale również żeby zbytnio nie wytracić prędkości na tych garbach. Wszystko z głową, byle tylko nie mieć tłoku przed sobą :) Po tym jakże przyjemnym odcinku nawrotka o 180°, jesteśmy w najdalej na wschód wysuniętym punkcie trasy. To co zjechaliśmy, teraz musimy podjechać. Jedziemy wzdłuż ulicy Strykowskiej. Osiągając szczyt, ponownie teren zaczyna opadać w kierunku Moskuli, fajny szybki zjazd, odbicie w prawo szybka redukcja i znów podjeżdżamy na tyły punktu widokowego. Tutaj ponownie nasze opony poczują trochę asfaltu, nie na długo ponieważ skręcamy wkrótce w stronę bardzo przyjemnego dość ostrego zjazdu, na jego końcu będzie trzeba uważać lub wypatrywać obsługi która będzie blokowała samochody mogące przeciąć nam drogę. Na zjeździe nabieramy prędkości, później jeszcze dokręcamy by asfaltowy odcinek przejechać jak najszybciej i nadgonić trochę czasu. Nie ma lekko, strzałki ściągają nas błyskawicznie z asfaltu i każą skręcać w lewo. Redukujemy przełożenia i szykujemy się na podjazd, początek idzie lekko, końcówka robi się coraz stromsza. Dziś było po deszczu, więc dodatkowym utrudnieniem było błoto. Będąc już na górze przemieszczamy się z powrotem w stronę lasu Łagiewnickiego. Wąskie leśne ścieżki kierują nas do pierwszej poważniejszej sekcji singli. Sekcja składa się z krótkich zjazdów i podjazdów, kończy na widowiskowym zjeździe do wąwozu i na pełnym pędzie wyjeździe z niego. Tutaj może być niebezpiecznie, szczególnie przy takiej masie ludzi. Kolejna sekcja również nie należy do najłatwiejszych, stromy zjazd po korzeniach nie jednego, kto myślał, że łódź taka płaska, zadziwi. Pełna koncentracja, dupsko za siodło i można zjeżdżać, MEGA! Nie rozpędzajcie się za bardzo, bo za chwilę nawrotka o 180° i dość stromy podjazd. Młynki pójdą w ruch prawdopodobnie po raz pierwszy. Zasapani? To jeszcze nie koniec, chwila wytchnienia, by znaleźć się z powrotem przy legendarnym stawiku, oraz równie legendarnym Łódzkim podjeździe, podzielonym na dwa etapy stromo-wypłaszczenie- i do góry po raz drugi. Bolą nogi? Większość mamy już za sobą, ale jeszcze najtrudniejszy, bo najstromszy przed nami. Teraz można chwilę wypocząć, zregenerować nogi, by za chwilę zmierzyć się z podjazdem na Grzybową Górę. Na Stravie segment nazwany: Podjazd małej tarczy o nachyleniu 20%! W takich miejscach, żałuję przesiadki na napęd 1x11, ojj boli, szczególnie na drugiej rundzie. Będąc na górze, można już mieć w głowie większość za nami. Teraz już z górki. Tak rzeczywiście jest został w dalszej części jeszcze jeden podjazd w okolicach Kapliczek. Po nim już stosunkowo szerokie dukty prowadzące po płaskim do mety.

Trasa przewspaniała, doskonała do treningów! Polecam każdemu.
Wzniesienia Łódzkie miejscowość Dobra trasa łódzkiej mazovii
Wzniesienia Łódzkie miejscowość Dobra trasa łódzkiej mazovii © Pixon
Wzniesienia łódzkie w okolicach Dobra Nowiny
Wzniesienia łódzkie w okolicach Dobra Nowiny © Pixon

Środa, 19 kwietnia 2017 · dodano: 20.04.2017 | Komentarze 0

Cykanie fotek w Buczku

Poniedziałek, 17 kwietnia 2017 · dodano: 05.05.2017 | Komentarze 0

Poniedziałek wielkanocny wydawać by się mogło, że to kiepski termin na organizowanie zawodów. Szczególnie kiedy na dworze bliżej jest do zimy, niż do wiosny. A jednak, frekwencja dopisała, pewnie za sprawą dobrych nagród, ale jednocześnie przepięknie poprowadzonej pagórkowatej trasy. Kto jak kto, ale Panu Piotrowi, nie można zarzucić, że organizowane przez niego maratony są płaskie. Na trasie jest gdzie podjeżdżać, jest też gdzie się rozpędzić na zjazdach, by później przez chwilę odpocząć na krótkim asfaltowym odcinku. Do tego wszystkiego, skromnie, należy dodać nie najgorsze zdjęcia :D
A jeśli już o nich mowa, to robiąc foty na własnym podwórku, na znanych trasach, można swobodnie przemieszczać się za peletonem i łapać ich w najróżniejszych miejscach. Samemu przy okazji jeździsz po trasie, dodatkowo cykasz zdjęcia. Świetna zabawa.

Fotoobsługa maratonu w Buczku 2017
Fotoobsługa maratonu w Buczku 2017 © Pixon

Wietrznie jak na szosę

Piątek, 14 kwietnia 2017 · dodano: 20.04.2017 | Komentarze 0

Dziś najlepiej było wybrać się na wschód. Przejechać parę kilometrów z ładną średnią, zebrać okoliczne KOM'y i wrócić pociągiem. Wszystko przez wiatr, który wiał że aż głowę urywało. Dlatego, starałem się trzymać jak najbardziej kierunku północ-południe. Kapryśna aura spowodowało, że nawiało chmur, przez co zdjęcia wydają się ciekawsze, aniżeli przy bezchmurnym niebu.
Zimno! Ma być jeszcze gorzej.