avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 104791.97 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.12 km/h i się wcale nie chwalę.

Lipiec, 2018

HR max:188 ( 94%)
Kalorie: 3385 (kcal)

Wokół Zalewu Jeziorsko

Sobota, 28 lipca 2018 · dodano: 30.07.2018 | Komentarze 2

Dzisiejsza wycieczka zaczęła się od planowania. Tomek rzucił hasło 150 km. Był już jakiś punkt zaczepienia. Początkowo koncepcja zakładała jazdę z wiatrem w okolice Sieradza i powrót pociągiem. Ostatecznie stanęło na okrążeniu zalewu dookoła i powrocie do Łodzi.

O 7.30 z lekkim okładem na rogu Konstantynowskiej z Krakowską spotkaliśmy się: ja, Bartek, Tomek. Bez ceregieli ruszyliśmy w stronę Konstantynowa, Lutomierska i Kwiatkowic. Początkowo idealnie równy jak stół asfalt, zapchany samochodami przerodził się w jakościowo gorsze drogi. Nasze humory były dobre, jednak każdy nastawiony był, na kręcenie. Mocne kręcenie.
Wylot z Łodzi w kierunku Lutomierska
Wylot z Łodzi w kierunku Lutomierska © Pixon
W związku z dobrym tempem kilometry pokonywaliśmy bardzo szybko. Za Kwiatkowicami cisnęliśmy dalej na zachód. Gdzieś w oddali zaczął już być widoczny maszt radiowo telewizyjny - w Zygrach jeden z najwyższych obiektów w Polsce (346 m. n. p. m.).
W stronę zalewu
W stronę zalewu © Pixon
Zygry trzeci pod względem wysokości obiekt w Polsce
Zygry trzeci pod względem wysokości obiekt w Polsce © Pixon
Na horyzoncie w końcu ukazał nam się zalew, który postanowiliśmy objechać od północy - przez tamę. Każdy miał już opanowaną technikę robienia zdjęć z telefonu, dlatego wjeżdżając na tamę, nawet nie zatrzymaliśmy się, żeby ustrzelić jakąś fotkę. Pojechaliśmy dalej, gdzie pierwszy skręt w lewo okazał się niewłaściwym i musieliśmy skorygować nasz kierunek o kolejną ścieżkę.
Tama na Jeziorsku
Tama na Jeziorsku © Pixon
Zalew Jeziorsko
Zalew Jeziorsko © Pixon
Zalew Jeziorsko tama
Zalew Jeziorsko tama © Pixon

Przed nami długa 16 kilometrowa prosta do Warty. Zmieniliśmy kierunek z zachodniego na południowy, wiatru dalej nie odczuwamy. Jest szansa, że powrót nie narodzi się w bólach :) Do Warty dojechaliśmy na prawdę ekspresowo, mocne tempo, zmiany i długa. Bardzo szybki odcinek !

Moje źródełko z wodą wyschło, za Wartą jadąc już w kierunku Łodzi, zaczęliśmy rozglądać się za sklepem. Upał dawał się coraz mocniej we znaki - było południe. Przed długą leśną prostą Tomek wypatrzył sklep, który niemal przeoczyliśmy. Lody, radler, woda, baton, pączek, uczta po królewsku. Zasiedzieliśmy się tutaj na dłużej niż powinniśmy.

Ostygnięte mięśnie, niechętnie chciały kręcić po wejściu na rower. Stopniowo z każdym kilometrem było lepiej, aż w końcu dotarła do nas energia z dopiero co pochłoniętych pokarmów. Do Łodzi bez niespodzianek wracaliśmy lepiej lub gorzej znanymi asfaltami. Jedna droga wzbudziła w nas podejrzenia. Jako pierwszy woje obawy wyartykułował Xanagaz, który poddał w wątpliwość ciągłość asfaltu.  Skubaniec! Trafił ! Za chwilę jechaliśmy już drogą gruntową/leśną. Całe szczęście to tylko 3 kilometry, po których już mieliśmy od nowa ładny asfalt.
Łódzkie okolice
Łódzkie okolice © Pixon
Byliśmy już na rundzie wokół Pabianic, pojawiło się też więcej kolarzy, którym chętnie weszlibyśmy na koło. Niestety zostawialiśmy ich za nami. Wjeżdżając jeszcze na Górkę Pabianicką spotkałem Karolinę, jadącą właśnie na trening. Ufff my już mieliśmy za sobą ten upał. Żeby nie wracać przez centrum pożegnałem się z chłopakami przed oczyszczalnią i odbiłem na Chocianowicką. Samotny powrót do domu, przebiegł już spokojniej.

HR max:169 ( 85%)
Kalorie: 469 (kcal)

Delowanie przed/po deszczu

Czwartek, 26 lipca 2018 · dodano: 30.07.2018 | Komentarze 0

Planowana szosa na południe z Tomkiem i Bartkiem została w porę przerwana przez zbliżającą się burzę i ciągnącą się za nią ulewę. Kiedy już się wypadało, a jezdnie były względnie suche, wyciągnąłem mtb, i pojechałem parkami na rundkę lub dwie wokół della. W sumie zrobiłem ich z pięć, aż mi zbrzydło i na około wróciłem do domu.

Praca

Środa, 25 lipca 2018 · dodano: 30.07.2018 | Komentarze 0

Do pracy i z powrotem.

Szczęśliwie udało się dzisiaj uniknąć deszczu i burzy, która przeszła nad Łodzią. Mimo wszystko ulice były nadal pełne wody kiedy wracałem po 16 do domu.
Powrót po deszczu do domu
Powrót po deszczu do domu © Pixon

HR max:151 ( 76%)
Kalorie: 717 (kcal)

Poszukiwania #2

Wtorek, 24 lipca 2018 · dodano: 30.07.2018 | Komentarze 2

Drugi dzień moich poszukiwań. Magda skierowała mnie do lasu w Wiśniowej Górze i sukcesywne przemieszczenie się w stronę Bukowca. Wybrałem się zatem najpierw po obwodzie lasu, co było fajnym doświadczeniem, bo nigdy wcześniej tędy nie jechałem :)
Następnie wjechałem już głębiej w las, trafiłem na jakąś wąską przecinkę prowadzącą do miejsca pamięci. W okresie drugiej wojny światowej w tutejszym lesie hitlerowcy rozstrzelali kilku mieszkańców. Stąd mogiła. Dalsza ścieżka wąska, węższa, aż się w końcu skończyła na jeżynach. Trochę pojadłem poziomek i jeżyn i ruszyłem dalej.
Nie byłem nawet w połowie poszukiwań kiedy, Magda do mnie zadzwoniła i powiedziała, że pies się odnalazł. Super! Świetna informacja ! :)
Lekko naokoło, bo przez Bukowiec i Zieloną Górę dojechałem do domu.

Praca plus Łagiewniki

Wtorek, 24 lipca 2018 · dodano: 24.07.2018 | Komentarze 0

Raz jeszcze udałem się do klasztoru, by tym razem już dopełnić wszystkich formalności. Chrzestny wybrany, papiery złożone. Teraz już tylko oczekiwać uroczystego dnia.

Przejechałem się św. Teresy obok kompleksu Sokołówka, gdzie de facto bardzo chciałbym mieć mieszkanie z widokiem na dolinę rzeki. Później Park Julianowski i Łagiewniki. Strasznie mnie wytrzęsło na tym ostrym kole. Miejscami już byłem przekonany, że to koniec jazdy po najechaniu na jakiś kamień, korzeń i dobiciu do obręczy. Całe szczęście obyło się bez przygód.
Dziś pięknie układające się chmury odbijające się w tafli wody. Świetne, aż żal że nie miałem ze sobą lustra :(

Łagiewnickie stawy
Łagiewnickie stawy © Pixon
Park na Julianowie
Park na Julianowie © Pixon

HR max:181 ( 91%)
Kalorie: 428 (kcal)

Poszukiwania

Poniedziałek, 23 lipca 2018 · dodano: 24.07.2018 | Komentarze 0

Na rower miałem wyjść, jak tylko pozwoli na to temperatura. Plan zakładał około godziny 19. Wyszło tak, że o 19 dopiero zacząłem malowanie, które skończyłem chwilę przed 21. Przebrałem się i wyskoczyłem na szybki rower. Przy okazji zaangażowałem się w akcję poszukiwawczą psa. Przy okazji zwiedziłem Andrespol, wjeżdżając w prawie każdą uliczkę. Niestety bez skutku. Zobaczymy może następnego dnia pojeżdżę zataczając trochę większe kręgi.

Pracowo i miastowo

Poniedziałek, 23 lipca 2018 · dodano: 24.07.2018 | Komentarze 0

Przygotowania do chrztu w trakcie. Dziś po pracy pojechałem do chrzestnego po zaświadczenia z którymi z kolei jutro pojadę do parafii by dopełnić mam nadzieję, że wszystkie formalności.

HR max:188 ( 94%)

Pętla Tomasza

Sobota, 21 lipca 2018 · dodano: 11.08.2018 | Komentarze 0

Dorosłość miała być taka fajna. Pełen luz, swoboda, możliwość robienia wszystkiego co się chcę o każdej godzinie. Jak się okazało nie jest jednak tak różowo. Dlatego chłopaki żeby poużywać z życia, a precyzyjniej pisząc z roweru umówili się dzisiaj na 8 rano. Tak dokładnie sobota, 8 rano. Nie mniej było warto. Tomek zabrał nas dzisiaj na świetną pętlę, wartą powtórzenia. Szkoda, że nie wszystkim z którymi dzisiaj jechaliśmy było dane zrobić ją do końca. Przepraszamy chłopaki ! Może następnym razem się uda !

Jazda chooopy !
Jazda chooopy ! © Pixon
Jj'u naciąga peleton
Jj'u naciąga peleton © Pixon
Malownicze łódzkie
Malownicze łódzkie © Pixon
Z górki z przepiękną panoramą
Z górki z przepiękną panoramą © Pixon

Praca

Piątek, 20 lipca 2018 · dodano: 24.07.2018 | Komentarze 0

Miało być dłużej, dalej, więcej. Ale po wyjściu z pracy pomyślałem, że to już piątek i dzisiaj i tak nic więcej nie załatwię z chrzcinami. więc pojechałem do domu przez centrum.

HR max:199 (100%)
Kalorie: 1255 (kcal)
Rower:

Kalonka

Czwartek, 19 lipca 2018 · dodano: 25.07.2018 | Komentarze 0

Po kilku ostatnich dniach deszczowych, nadejście tego jednego słonecznego witasz, jak pierwszy dzień lata po zimie. Wsunąłem obiad i bez zastanowienia przebrałem się w trykot kolarski. Miałem problem z obraniem kierunku, południe oklepane, na zachód i północny zachód, nie bo przez Łódź przejazd jest koszmarem i stratą czasu. A może by tak na Kalonkę pojechać i tam jakieś rundy zrobić? Jasne! No to w drogę.

Zanim dotarłem do Kalonki w nogach miałem już prawie 15 km. Wybrałem podjazd od Byszew do Jaroszek, na który ostatnio zabrał mnie Porczas. Miałem sporo energii w nogach, więc tam podkręciłem tempo. Mimo to, do najszybszych na tym segmencie jeszcze sporo brakło. Później z Jaroszek wróciłem w kierunku właśnie rundy na Kalonce. Tam zrobiłem ze dwie rundki, pokręciłem się po Jęczmiennej Wódce oraz Księżycowej Wódce, fajne nazwy ulic i jeszcze lepsze tereny do zamieszkania :D
Po wszystkim wróciłem do domu.