Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 107822.71 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Pixon.bikestats.pl
Największe w Polsce forum rowerowe

...

Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąź wybitnym sportowcem...

..Nadjeźdzają znienacka. Zawsze cicho, zawsze szybko. Atakują człowieka przyzwyczajonego do zwracania uwagi na odgłsy jezdni. Budzą popłoch, bo dokąd uciekać z ... chodnika.- Rowerzyści

Archiwum bloga

...

Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąź wybitnym sportowcem...

..Nadjeźdzają znienacka. Zawsze cicho, zawsze szybko. Atakują człowieka przyzwyczajonego do zwracania uwagi na odgłsy jezdni. Budzą popłoch, bo dokąd uciekać z ... chodnika.- Rowerzyści
Dane wyjazdu:
11.70 km 11.70 km teren
00:28 h 25.07 km/h
Max prędkość:34.20 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Przepis na koła bezdętkowe za 30 zł

Czwartek, 24 kwietnia 2014 · dodano: 24.04.2014 | Komentarze 11

Po pracy zamiast usiąść do nauki, to zabrałem się za przygotowanie swoich kół pod system bezdętkowy. Chodziło to za mną już od roku, jednak z uwagi na ilość opon na stanie oraz niemożność zdecydowania się na tą jedyną, spowodowało takie opóźnienie.
Ostatecznie udało mi się wybrać, wydaje mi się, że całkiem logiczne zestawienie z uwagi na zbliżające się AMP'y w Jeleniej i jak zwykle padający tam deszcz, Specialized The Captain 26x2,0.

Skontaktowałem się jeszcze przed robotą z Darkiem, któremu należą się ogromne podziękowania za wsparcie myślą techniczną i udzielone rady :)

Zaczynamy!

Pierwsze co to pozbycie się starych opon, wyciągniecie dętek. Ja również wyjąłem z kół opaski, żeby nie wbijać się niepotrzebnie w gramy.

Poniżej trzy zdjęcia przedstawiające co potrzebne jest do takiej konwersji
2x opona, 2 x dętka 24" z zaworem dunlop, mleczko Stana ok. 200 ml na dwa koła, nożyczki do rozcięcia dętki na pół (łatwiej aniżeli ciąć nożem), nóż do obcinania krawędzi dętki po napompowaniu opony, łyżki dla łatwiejszego umiejscowienia opony w obręczy, oraz kompresor lub pompka stacjonarna. Wiadomo kompresor lepszy, pompką trzeba w początkowej fazie się mocno namachać. Jednak efekt jak widać jest :)
Zestaw na dwa koła do przygotowania kół pod system bezdętkowy
Zestaw na dwa koła do przygotowania kół pod system bezdętkowy © Pixon

Dziękuję kochanie za płyn do uszczelnienia :* Magda
Zestaw na dwa koła do przygotowania kół pod system bezdętkowy
Zestaw na dwa koła do przygotowania kół pod system bezdętkowy © Pixon

Chyba pierwszy raz w życiu to ja dostałem coś od siostry w spadku. Wielkie podziękowania dla mojej kochanej siostry Moniki za otrzymane opony Specialized The Captain. Co prawdą wagą to one nie grzeszą, ok. 650 g/szt. Dawno już nie miałem tak ciężkich opon w rowerze, ojj dawno :) Na jeździe testowej poczułem to od razu.

Zestaw na dwa koła do przygotowania kół pod system bezdętkowy
Zestaw na dwa koła do przygotowania kół pod system bezdętkowy © Pixon

W tym momencie naciągamy za małą dętkę 24" na obręcz 26". Kiedy już ją spasujemy bierzemy do ręki nożyczki i działamy z nimi aż do całkowitego rozcięcia dętki. Dwa zdjęcia niżej:
Naciągamy dętkę na obręcz i bierzemy się za rozcinanie c.d
Naciągamy dętkę na obręcz i bierzemy się za rozcinanie c.d © Pixon
Nożyczki w dłoń i tniemy po całym obwodzie dętkę aż do uzyskania efektu jak na zdjęciu poniżej
Nożyczki w dłoń i tniemy po całym obwodzie dętkę aż do uzyskania efektu jak na zdjęciu poniżej © Pixon


Na zdjęciu widzimy dętkę całkowicie rozciętą. W tej chwili możemy oczyścić wewnętrzną część dętki z talku i przygotować się do osadzenia na niej opony.
Na zdjęciu widzimy dętke całkowicie rozciętą
Na zdjęciu widzimy dętke całkowicie rozciętą © Pixon


Uważamy, żeby w miarę równo weszła. Po założeniu analogicznie postępujemy z drugą stroną. Pamiętamy o wlaniu ok. 100 ml mleczka do wnętrza opony w celu dobrego uszczelnienia się systemu i bezproblemowej jeździe po przyszłych kolcach od akacji itp.
Zakładamy pierwszą krawędź opony
Zakładamy pierwszą krawędź opony © Pixon


POMPUJEMY!!!
Jest z tym trochę zabawy. Za pierwszym razem nie należy się zrażać, bo powietrze będzie spierdzielało wszędzie gdzie to tylko możliwe, dlatego trzeba pompować ile sił w łapach i tak szybko jak to tylko możliwe.
Mała rada z mojego doświadczenia wynika, że łatwiej idzie kiedy zawór od pompowania ustawimy na samym dole tuż przy ziemii. Dzieje się to tak w systemach przystosowanych do bezdętek jak i mojej samoróbce ;)
I pompujemy, przypomina mi się teraz utwór Danzela Pump it up
I pompujemy, przypomina mi się teraz utwór Danzela Pump it up © Pixon


Napompowane? :) Do systemu bezdętkowego został jeden ostatni krok. Musimy ostrym, pamiętajcie OSTRYM nożem odciąć po obwodzie pozostałości naszej dętki która znajduje się między oponą a obręczą. Zajęcie żmudne i monotonne. Należy uważać, żeby nie uszkodzić obręczy i nie przeciąć opony. Brzmi trudno? Wcale nie, do roboty!
Najgorsze za nami, a może i przed
Najgorsze za nami, a może i przed © Pixon

Pacjent żyje i ma się dobrze. Teraz czas na testy!
Pacjent żyje i ma się dobrze. Teraz czas na testy! © Pixon

A oto mój przecinak po konwersji ze zwykłych opon na system bezdętkowy! Wszystko się udało bez większych problemów, pora na testy.

TESTY

Ruszyłem po okolicznych polach, lasach i szutrach. Wyraźnie czuć zmianę masy opony, dodatkowo doszedł aspekt wysokiego i agresywnego bieżnika, nadającego się w trudny teren. Do tej pory miałem założone semislicki IRC Mibro, więc wiem co mówię ;)
Pierwsze co to musiałem się zatrzymać i spuścić trochę powietrza. Trakcja jak i komfort jazdy tylnej opony poprawił się o 100%, nad przodem trzeba popracować. Generalnie po krótkiej 11 kilometrowej jeździe jestem zadowolony. Przód wymaga jeszcze dobrania właściwego ciśnienia i testowania w najbliższym czasie.
Jutro zobaczymy czy ciśnienie jest w normie po nocy czy ewentualnie nie obudzi mnie wystrzał jak z armaty i zsunięta opona.

We ll see ;)
A teraz pora wrócić do nauki bo deadline się zbliża












Komentarze
Plata
| 21:36 wtorek, 6 maja 2014 | linkuj A wiesz, całkiem ciekawy myk! Kto wie, może wypróbuję kiedyś...
Pixon
| 14:08 niedziela, 27 kwietnia 2014 | linkuj Dzięki Daro!!!! :)
darty24
| 21:53 piątek, 25 kwietnia 2014 | linkuj Cieszę się, że nie było żadnego problemu tylko pump it up!
tenbashi
| 08:11 piątek, 25 kwietnia 2014 | linkuj Ciekawy wpis. Dzięki za podzielenie się. Chociaż jak na razie nie chce mi się w to bawić ale może kiedyś :)
maniek | 06:17 piątek, 25 kwietnia 2014 | linkuj Mavici można uszczelnić zwykłą szarą taśmą + wentylki presta ze starych dętek. Też się sprawdza - pół sezonu tak przelatałem (testowałem na mavic 717 ale pewnie 317 też da radę). A różnica w jeździe pomiędzy dętką a systemem bezdętkowym jest ogromna - szczególnie na w górach na zjazdach, gdzie niskie ciśnienie robi swoje:)
Powodzenia w testach ;)
Pixon
| 06:03 piątek, 25 kwietnia 2014 | linkuj Oszczędność wagi? Nie bilansowałem sobie tego, ponieważ nie to było moim celem w tej kwestii:
Stara opaska - 30 g
Opony +150 g
mleczko ok. 100 ml +100 g
połowa dętki robiąca za opaskę +50 g ?
SUMA: ~ +250/70 g
Do tej pory jeździłem na lekkich IRC Mibro, gdzie szt. ważyła ok. 450 g.
Gdyby wybrać coś równie lekkiego w okolicach 550 g (im lżejsze tym gorzej uszczelnić) to wyszłoby mniej więcej na zero.


woody właśnie po to jest mleczko żeby w przypadku jakiegoś kolca, gwoździa itp szybko załatać dziurę. ;) Tak czy inaczej w kryzysowych sytuacjach trzeba wozić ze sobą dętkę.
woody
| 05:55 piątek, 25 kwietnia 2014 | linkuj no tak tylko jak teraz coś ci się wbije w opone to kaplica. czy zamierzasz w tedy to mleczko wpuszczac ???
tlenek
| 21:01 czwartek, 24 kwietnia 2014 | linkuj ciekawy pomysł, a jaka oszczędność wagi?
chickenowa
| 20:40 czwartek, 24 kwietnia 2014 | linkuj Super. Gratuluje :* Przynajmniej płyn się na coś przydał i nie wyschnie :D
Pixon
| 20:24 czwartek, 24 kwietnia 2014 | linkuj Dokładnie tak.
Xanagaz
| 20:18 czwartek, 24 kwietnia 2014 | linkuj Ten system z dętką jest tylko wyłącznie dla tego, że masz obręcz nieprzystosowaną do systemu bezdętkowego?
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa eraln
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]