Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 105259.76 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.06 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Pixon.bikestats.pl
Największe w Polsce forum rowerowe

...

Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąź wybitnym sportowcem...

..Nadjeźdzają znienacka. Zawsze cicho, zawsze szybko. Atakują człowieka przyzwyczajonego do zwracania uwagi na odgłsy jezdni. Budzą popłoch, bo dokąd uciekać z ... chodnika.- Rowerzyści

Archiwum bloga

...

Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąź wybitnym sportowcem...

..Nadjeźdzają znienacka. Zawsze cicho, zawsze szybko. Atakują człowieka przyzwyczajonego do zwracania uwagi na odgłsy jezdni. Budzą popłoch, bo dokąd uciekać z ... chodnika.- Rowerzyści
Dane wyjazdu:
18.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Praca i serwis RS SID TEAM

Środa, 12 listopada 2014 · dodano: 19.11.2014 | Komentarze 7

Długi weekend miło spędzony na błogim lenistwie. Szkoda tylko, że jak zwykle przeminął niewiadomo kiedy.

Przy okazji 4 dni wolnych zabrałem się za rozebranie i przeserwisowanie mojego amortyzatora. Ostatni taki przegląd był robiony w zeszłym roku. Pora wziąć się do dzieła.

W ruch poszły wcześniej kupione narzędzia. Żeby rozłożyć amortyzator potrzebujemy imbusa 5 mm do wykręcenia śruby z komory tłumienia wraz z kluczem tzw. fajkowym do wykrecenia śruby sześciokątnej w komorze powietrznej
W ruch poszły wcześniej kupione narzędzia. Żeby rozłożyć amortyzator potrzebujemy imbusa 5 mm do wykręcenia śruby z komory tłumienia wraz z kluczem tzw. fajkowym do wykręcenia śruby sześciokątnej w komorze powietrznej © Pixon

Następnie dokładnie umyłem wnętrze dolnych lag, wraz z wyjęciem gąbek które były nasączone olejem.

Pora wymonotwać tłumienie i zlać przepracowany olej. Malutkim imbusem 1,5 mm wykręcamy górne pokrętło do regulacji kompresji następnie zdejmujemy niebieską tuleję na którą mocuję się linkę i mamy widok na dziwnie wyglądającą śrubę
Pora wymonotwać tłumienie i zlać przepracowany olej. Malutkim imbusem 1,5 mm wykręcamy górne pokrętło do regulacji kompresji następnie zdejmujemy niebieską tuleję na którą mocuję się linkę i mamy widok na dziwnie wyglądającą śrubę © Pixon


Spokojnie, łapiemy ją kluczem oczkowym 24 mm i delikatnie odkręcamy żeby nie objechać lakieru
Spokojnie, łapiemy ją kluczem oczkowym 24 mm i delikatnie odkręcamy żeby nie objechać lakieru © Pixon

Kilkanaście obrotów kluczem i wykręcamy nasz tłumik
Kilkanaście obrotów kluczem i wykręcamy nasz tłumik w tle przygotowany pojemnik na zużyty olej w celu odmierzenia jego ilości © Pixon

Coś dziwnie mało tego oleju, gdzieś wyparowało 20 ml? Tłumik działa dobrze, amortyzator się blokował, nie mam pojęcia co się stało. Fakt faktem że pierwszy serwis robił kto inny... Może oni coś spartolili. Powinno być ok. 95 ml dla SID TEA
Coś dziwnie mało tego oleju, gdzieś wyparowało 20 ml? Tłumik działał dobrze, amortyzator się blokował, nie mam pojęcia co się stało. Fakt faktem że pierwszy serwis robił kto inny... Może oni coś spartolili. Powinno być ok. 95 ml dla SID TEAM © Pixon

Widoczny olej przepracowany wraz z tłumikiem Black Box
Widoczny olej przepracowany wraz z tłumikiem Black Box © Pixon

Po spuszczeniu oleju pora na wyczyszczenie, kontrole oringów i smarowanie. Jako smar użyłem wazeliny technicznej, która jest bardzo dobrym odpowiednikiem dla mazideł Rock Shoxa kosztujących dziesięciokrotność tubki wazeliny. Oringów nie wymieniałem, ponieważ były bardzo dobre. Wyczyszczone wnętrze komory zalałem świeżym olejem 90 ml 5W i wszystko razem skręciłem.
Komory powietrznej nie rozbierałem, ponieważ nic tam nie ma prawa się dziać. Nie ma nieszczelności powietrza itp. w związku z tym zostawiłem tak jak jest.

Całość złożyłem i ponownie napompowałem. Jaki efekt?

Amortyzator jest na pewno czulszy, wszystkie inne  zalety tej operacji pozostają w podświadomości.



Komentarze
Pixon
| 09:40 wtorek, 2 grudnia 2014 | linkuj Bogaty niestety nie, piękny na szczęście tak :D :D
siwy-zgr
| 09:16 wtorek, 2 grudnia 2014 | linkuj Uuh to bogaty jestes. Gdzie tak płacą? :) To moze i na rower wystarczy? PS. Mlody to moze jestes, ale piekny...? :))))
Pixon
| 09:00 wtorek, 2 grudnia 2014 | linkuj Jak będę stary :)

Teraz jestem piękny i młody to nie potrzebuje takich bujanych zabawek. Póki co za mieszkaniem się rozglądam do kupienia :P
siwy-zgr
| 08:54 wtorek, 2 grudnia 2014 | linkuj Ps. Kiedy fulla kupujesz? Kiedys sie odgrazales, ze sie przesiadziesz na rower bujany. Twoja kobieta zreszta tez.
siwy-zgr
| 08:52 wtorek, 2 grudnia 2014 | linkuj Dobry, dobry :)
Pixon
| 08:48 wtorek, 2 grudnia 2014 | linkuj Ooo dzień dobry :)
siwy-zgr
| 09:53 środa, 26 listopada 2014 | linkuj Good job :)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ziktn
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]