avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 105237.60 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.09 km/h i się wcale nie chwalę.

HR max:128 ( 64%)
Kalorie: 3500 (kcal)

U Reymonta w ogródku

Sobota, 25 kwietnia 2009 · dodano: 26.04.2009 | Komentarze 1

Kolejny wolny dzień, czas się zrelaksować z łódzką gwiazdą ruchów turystyczno-rowerowych, Xzibi-m !!

Wczesnym porankiem o 9.00 na rogu ulicy Zgierskiej i Biegańskiego zebrało się kilku zapaleńców by zmierzyć się po drodze z Wódką i setką, wśród których znalazła się dziewczyna.
Fotograf Pixon © Pixon

Zbiórka w parku Julianowskim, jeszcze nie wiedzą co ich czeka :D © Pixon

Mucha © Pixon

Lazy boy © Pixon

Julia © Pixon

Czekamy z Muchozolem na spóźnialskiego Xanagaza, a ekipa rusza już na Wódkę. 7 minut po nich ruszamy i gonimy nasz uciekający peleton. Za Strykowską na Rogowskiej łapiemy ich i zwalniamy do turystycznego tempa 20 km/h. Przemierzamy wzdłuż i wszerz wsie, miasteczka m.in. Wódkę, Szczecin.
Wódka coraz bliżej © Pixon

Wiatr nie daje za wygraną i skutecznie chłodzi nasz temperament. Nie poddajemy się tak łatwo i docieramy do Nowostawów Dolnych by tu zrobić pierwszy postój.
Kolejne 15 kilometrów pod wiatr by zwieńczyć to wspaniałym postojem w mrowisku, gdzie nawet potrzeby fizjologiczne trzeba było załatwiać szybciej niż zwykle, coby jakiś mały robak nie nękał cię przez następne pół podrózy.
Pamiątka powstańca, lub coś w tym rodzaju.
Przy pomniku © Pixon

Postój w mrowisku © Pixon

Asfaltowa droga stała się dla nas jedyną stancją gdzie można było usiąść bez towarzystwa mrówek............. choć miejscami też potrafiły się na nas zaczaić.
Czas się zbierać

Wjechaliśmy w podobny las jak Parowy Janinowskie, kilka górek, kamieni i jesteśmy w Lipcach Reymontowskich. Na początek chatka Reymonta i wpis do księgi
Chata Reymonta © Pixon

Podobno mam zapędy samobójcze, ja wszystkim tłumacze że to tylko chęć odpoczynku na rozgrzanej stali

Później odwiedziliśmy Macieja Borynę na cmentarzu
Grób Macieja Boryny z "Chlopów" © Pixon

Boryna © Pixon

I udaliśmy się do skansenu z myślą napełnienia żołądków pierogami. Niestety trzeba było obejść się smakiem gdyż pierogeria zamknięta. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło- zwiedzanie skansenu w soboty bezpłatne.
W międzyczasie pobawiliśmy się w wojaków w przydrożnym muzeum czynu zbrojnego. Zajęliśmy stanowiska bojowe i prawie zmietliśmy z powierzchni ziemi naszego dzielnego przewodnika&fotografa;
Przeciwpancernym ładuj !! © Pixon

W pobliskim markecie kupiliśmy jedzenie by zrobić sobie godzinną sjestę.
W czasie gdy inni odpoczywali ja zrobiłem kilka zdjęć w skansenie
Skansen w Lipcach Reymontowskich © Pixon

skansen w lipcach reymontowskich © Pixon

Jakiś Mauser © Pixon

Szabla © Pixon

Pierwszy cel za nami, czas na drugi rodzynek w postaci muzeum kolei wąskotorowej w Rogowie. W której spotkała nas nie lada atrakcja, szybki kurs prowadzenia drezyny
Drezyno jedź! © Pixon

Przegląd polskiej myśli technicznej II połowy XX wieku
Poison vs lokomotywa © Pixon

Kolej wąskotorowa © Pixon

Nasz przewodnik © Pixon

Z Rogowa dojechaliśmy razem do Pieniek Henrykowskich gdzie grupa się podzieliła: ja z Tomkiem wyruszyliśmy na poszukiwania górek znajdujących się na tegorocznej trasie mazovii, a reszta pojechała w stronę Łodzi. Po bezowocnych poszukiwaniach w brzezińskich lasach interesujących nas formacji terenu, daliśmy sobie spokój i również skierowaliśmy się w stronę własnych domów. Ostatecznie rozdzieliliśmy się w Bogini, Tomek pognał na Nowosolną, a ja przez Dobieszków, Kalonkę i Okólną dotarłem na krótki odpoczynek na radogoszcz.

Niecałą godzinę później wyszedłem z domu i pojechałem z Tomkiem na osm. Dąbrowe do Maćka. Spora chata pomieściła takie oto osobistości:
mc Maciek © Pixon

Kinga © Pixon

Marcin © Pixon

Tomek z szalonym chemikiem © Pixon

Kulturalnie wyszliśmy po 23 co niektórzy następnego dnia musieli zbierać informacje czy to aby na pewno 23 a nie 22 była ;) Powrót przez Farbiarską, a następnie głównymi ulicami Łodzi do Zgierza. Gdzie załapałem się na kolejną imprezę. Grunt, że po tej miałem już transport pod sam dom.

Trasa: Łódź > Stare Moskule > Wódka > Kopanka > Kalonka > Stare Skoszewy > Sierżnia > Lipka > Nowostawy Dolne > Szczecin > Dmosin II > Kuźmy > Lipce Reymontowskie > Winna Góra > Kiełbasa > Rogów > Olsza > Grzmiąca > buczek ..... dom