avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 105084.08 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.11 km/h i się wcale nie chwalę.

Kalorie: 4124 (kcal)

Dzień 1

Poniedziałek, 13 lipca 2009 · dodano: 24.07.2009 | Komentarze 0

Dzień dla wszystkich zaczął się wcześnie. Wraz z pierwszym pianiem koguta trzeba było się podnieść i naszykować do drogi. Zjedliśmy śniadanie, ogarnęliśmy sprzęt i wyruszyliśmy pod urząd miejski w Jasieniu. Na miejscu przywitała nas pani burmistrz wraz z liczną grupą pracowników życząc nam powodzenia i wytrwałości w trudach podróży. Otoczka medialna wraz z sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi nadawanymi przez jadący wóz straży miejskiej towarzyszyła nam jeszcze przez dobre 5 km po wyjeździe z Jasienia.
Kiedy już całe "show" wydawać by się mogło, że się skończyło wjechaliśmy do Żar gdzie wszystko zaczęło się od początku. Przed ratuszem wyszedł do nas facet, nie mający pojęcia o wyprawie i zbierający informacje o niej tuż przed rozmową z nami. Podejście trochę żenujące; żeby nawet nie zainteresować się 5 minut wcześniej komu będzie się życzyć powodzenia. Z pod urzędu miejskiego podjechaliśmy jeszcze do zakładu pracy Matyska; zostaliśmy zważeni, otrzymaliśmy wodę na dobry początek i następną porcję życzeń co by siły w nogach nie zabrakło.

Rozpoczęcie wyprawy dookoła Polski
Rozpoczęliśmy naszą wielką przygodę po godzinie 10 i z małym opóźnieniem skierowaliśmy się na Łęknice. Naszym przewodnikiem w dniu dzisiejszym był Matys, znający tę okolicę jak własną kieszeń. Prowadził nas pięknymi i malowniczymi terenami po których domyślam się, że przejeździł pół życia. W Łęknicy odwiedziliśmy naszych zachodnich sąsiadów, zwiedzając niewyobrażalnych rozmiarów park Mużakowskich w okolicach Bad Maskau.

Z Łęknicy ruszyliśmy na Gozdnicę. Tereny piękne, tylko te drogi. Trochę po asfalcie za moment kamień i bruk, a gdzieniegdzie żwir. Przejazd w takich warunkach z sakwami i cienkimi oponami wymagał sporej koncentracji żeby nie wjechać w dziurę i tym sposobem nie zniszczyć koła i zakończyć wyścig po spełnienie marzeń.

... szwankuje pamięć ...

Gozdnica i długo wyczekiwany obiad. Tanio smacznie i na dodatek dają ogromne porcję, szczerze polecam, to piszę ja smakosz ;]. Dojeżdżamy do Zgorzelca gdzie dostrzegamy pierwsze znaki zbliżającej się nocy, a do miejsca rozbicia namiotu jeszcze daleko. "Spokojnie Łukasz, spokojnie" myślę sobie. Nie ty tu jesteś organizator nie jest to Twoje zmartwienie. Ponad to znałem swoje siły i wiedziałem, że mogę jechać do późnej nocy. Jedyny problem to rozbicie pierwszy raz nowego namiotu po ciemku. Jechaliśmy więc dalej i dalej aż wokół zrobiło się już całkiem ciemno. Organizator podjął decyzję o natychmiastowym poszukiwaniu miejsc noclegowych. Po ok. 30 minutach udało się znaleźć przyzwoite miejsce dobrze ukryte przed ciekawskimi spojrzeniami.