avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 105218.03 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.11 km/h i się wcale nie chwalę.

Wcale nie było zimno i mokro...

Niedziela, 14 marca 2010 · dodano: 14.03.2010 | Komentarze 6

Było natomiast co najmniej smutno i dziwnie, kiedy dojechałem na miejsce zbiórki i oczom mym ukazała się jedynie drobna postać Kingi oczekująca na dzisiejszą wycieczkę. To prawda pogoda dzisiaj nie zachęcała do dłuższej jazdy, właściwie potrafiła skutecznie zniechęcić nawet do krótkiej przejażdżki; śnieg z deszczem, wszędzie pełno wody oraz przenikliwy zimny wiatr stał się dla wielu przeszkodą nie do pokonania. Nielicznym się udało i na trasie mijaliśmy upartych rowerzystów pedałujących zaciekle, walczących z porywistym wiatrem.

Po 12 odjechaliśmy z rogu ulic Zgierska/Julianowska i wolnym tempem skierowaliśmy się na zachód. Wyboru kierunku dokonała Kinga kierując się prostą lecz mądrą zasadą pokonywania pierwszych kilometrów pod wiatr. W głowie zaczął tworzyć mi się zarys trasy którą jechaliśmy dwa tygodnie temu, lecz ograniczenie czasowe zmusiło do szybszego powrotu trasa. Tak jak już napisałem w poprzednim opisie i tym razem przez mokre ulice miasta dojechaliśmy na jego obrzeża, a następnie przez Zimną Wodę dotarliśmy do Aleksandrowa Łódzkiego. Stąd dalej na zachód przez Rudę Bugaj, Nakielnice, Karolew i Stare Krasnodęby. Droga asfaltowa = nudna droga. Jedynym urozmaiceniem stało się omijanie kałuż i dziur, co w Polsce unikanie wpadnięcia w dziurę jest czasem niewykonalne. Od Starych Krasnodęb już jechaliśmy drogą nieznaną z poprzedniej wycieczki, mimo to próbowałem odszukać w pamięci obrazy mijanych miejsc. Dopiero w Sławinie znalazłem odpowiednio szufladę a w niej potwierdzenie moich przypuszczeń, że już kiedyś tędy jechałem.
Następnie udaliśmy się do Bełdowa oraz próbowaliśmy dotrzeć do Zgniłych Błot, niestety skręciłem nie tam gdzie trzeba i wylądowaliśmy na drodze Łódź/Aleksandrów/Konin [72]. Wraz z pierwszymi metrami skończyło się zwalnianie przed kałużami oraz omijanie ich. Tu po prostu nie było na to czasu i miejsca. Jedynym ratunkiem było pedałowanie co sił w nogach do ciepłego domu pod prysznic lub do gorącej wody w wannie. Z pełną prędkością wjechaliśmy do Aleksandrowa, gdzie zostaliśmy trochę przyhamowani przez sygnalizację świetlną, na wyjeździe z miasta wyprzedziło nas Porsche Cayenne, nic dziwnego ? - Jasne gdyby nie pomarańczowy kolor tak rażący w oczy na tym eleganckim samochodzie popsutym nietrafnym wyborem kolory przez właściciela. Aleksandrowską wjechaliśmy do Łodzi i na al. Włókniarzy rozstaliśmy się marząc o gorącej wodzie i ciepłym domu.

Darujcie sobie komentarze typu: "O pixon od nowa kościoły fotografuje"