Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pixon z miasteczka Łódź Radogoszcz (łódzkie), Polsk. Mam przejechane 107746.74 kilometrów w tym 20590.67 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.01 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Pixon.bikestats.pl
Największe w Polsce forum rowerowe

...

Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąź wybitnym sportowcem...

..Nadjeźdzają znienacka. Zawsze cicho, zawsze szybko. Atakują człowieka przyzwyczajonego do zwracania uwagi na odgłsy jezdni. Budzą popłoch, bo dokąd uciekać z ... chodnika.- Rowerzyści

Archiwum bloga

...

Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąź wybitnym sportowcem...

..Nadjeźdzają znienacka. Zawsze cicho, zawsze szybko. Atakują człowieka przyzwyczajonego do zwracania uwagi na odgłsy jezdni. Budzą popłoch, bo dokąd uciekać z ... chodnika.- Rowerzyści
Wpisy archiwalne w miesiącu

Czerwiec, 2015

Dystans całkowity:599.60 km (w terenie 5.00 km; 0.83%)
Czas w ruchu:13:26
Średnia prędkość:23.64 km/h
Maksymalna prędkość:67.00 km/h
Suma podjazdów:1013 m
Liczba aktywności:16
Średnio na aktywność:37.47 km i 2h 41m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
79.70 km 0.00 km teren
02:51 h 27.96 km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Szosa przed urlopem po oddaniu krwi

Sobota, 20 czerwca 2015 · dodano: 01.07.2015 | Komentarze 0

Pamięć zawodzi. Rano oddanie krwi. Po południu szosa. Słaby organizm po ubytku niemal pół litra krwi.



Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Ot co praca

Czwartek, 18 czerwca 2015 · dodano: 19.06.2015 | Komentarze 2

Żyjemy już wszyscy urlopem. Dziś po drodze zjadłem z samego rana darmową kanapkę w mcdonaldsie. Darmo to nie marudzę. Gdybym miał za nią zapłacić byłbym rozgoryczony jej smakiem.


Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Praca

Środa, 17 czerwca 2015 · dodano: 19.06.2015 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Praca

Wtorek, 16 czerwca 2015 · dodano: 19.06.2015 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
51.00 km 0.00 km teren
03:25 h 14.93 km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)
Rower:

Łagiewniki !!! W końcu na mtb!

Niedziela, 14 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 8

Dzięki uprzejmości Ok-bike mieliśmy dzisiaj możliwość dokładnego przetestowania trzech rowerów. Dwóch z pełną amortyzacją oraz jednej szosy.

Rowery dostaliśmy do testów od łódzkiego przedstawiciela marki GT jakim jest sklep rowerowy Ok-bike. Polecam zajrzeć i zapoznać się ze szczegółową ofertą. To tyle czystej reklamy i namiarów, czas przejść do konkretów. Jako, że nigdy nie byłem wielkim miłośnikiem marki GT, po pierwsze wygląd, po drugie cena, to moja opinia może być lekko stronnicza. Choć nie do końca ;)

Jako pierwszy do jazdy wybrałem rower Sensor Carbon (szaro-czerwony) o skoku 130-130 mm. Całość zbudowana na ramie karbonowej. Osprzęt to w zasadzie 99% SLX, z małym akcentem przerzutki tylnej XT ze sprzęgłem. Amortyzacja realizowana jest poprzez połączenie RS Revelation oraz FOX Float CTD (niestety zepsuty). Miłym dodatkiem w tego typu rowerach jest regulowana sztyca jednym naciśnięciem przycisku znajdującym się przy kierownicy.

Teren do testów wybraliśmy Łagiewniki. Po odpowiednim napompowaniu przedniego amortyzatora, damper wydawało się, że jest ok. wybraliśmy się w teren. Pierwsza rzecz po wejściu na rower przeszkadzająca w jeździe to szeroka kierownica. Jest to element łatwo wymienialny i przy ogólnej cenie roweru w okolicach 16k zł koszt nowej kierownicy można pominąć. Fakt faktem, rower w terenie spisywał się znakomicie. Wybierał ładnie, jazda na najwyższym poziomie. Koło 27,5" dalej jest podobnie zwrotne jak 26" i nie czuć tego dyskomfortu jak po przesiadce na 29". Rozpędza się... no jak to full mozolnie, a że jeszcze w tym rowerze była uszkodzona manetka od zmiany charakterystyki pracy dampera CTD (climbing, trail, descent) to niestety nie można było oczekiwać zblokowania amortyzacji. Mimo to, zawieszenie fajnie pracowało, a samym reboundem można było je trochę stępić na dojazdach asfaltowych. Rozmiar ramy okazał się skrojony pode mnie. Zjazdy tym rowerem pokonywałem bezboleśnie, podjazdy z trochę większym bólem.

Przyszedł czas na Force'a X carbon (zielony). Ponieważ dla Stopy ten rower okazał się za mały doszło między nami do wymiany. On wsiadł na L ja na M. Nie będę ukrywać, że ten rower pod względem wyglądu, kolorystyki, drapieżności bardzo mi się spodobał.  Tutaj również mamy do czynienia z karbonową konstrukcją ramy, przemieszanym osprzętem SLX, oraz co dziwne poza grupowymi hamulcami, które hamują dobrze, jednak nie tak jak w poprzednim rowerze slx. Nie wiem czy to kwestia klocków, innej konstrukcji hamulca, a może psychiki...
Rower dla mnie niestety również okazał się ciut za mały. Mimo wysuniętej na maksa sztycy, nie mogłem wyprostować nogi. Tym razem w rowerze wszystko działało jak należy. Napęd, pierwszy raz miałem do czynienia z 1x10. Z jednej strony rozwiązanie ciekawe, a z drugiej zupełnie nie uniwersalne. Na zjazdach w terenie brakowało biegu, żeby dokręcić, a na najbardziej strome odcinki znajdujące się w Łagiewnikach brakowało przełożenia żeby nie kręcić na tak niskiej kadencji. Może 1x11 z większą zębatką na kasecie by tutaj coś zmieniło. Z kolei trzeba się zastanowić komu do czego ten rower ma służyć, zjazdy czy podjazdy. Teoretycznie jak i praktycznie większą frajdą będą dla nas kilometry w dół pokonywane tym fullem. Amortyzacja daje nam wtedy pełną swobodę działania zapewniając stabilny i ciągły kontakt z podłożem. Grube i szerokie kapcie idealnie wgryzają się w podłoże.

Obydwa rowery dają mnóstwo frajdy z jazdy. Są lekkie jak na tyle skoku, zwrotne jak na 27,5" przystało i dobrze tłumią nierówności jak to w fullach. Z drugiej strony w rowerze kosztującym prawie 20k zł (katalogowo) dawanie osprzętu poza grupowego mam na myśli odbiegającego od pozostałych elementów w tym przypadku SLX to jakaś kpina i jawne śmianie się użytkownikom w twarz. Nie mówię, że jest on zły, tragiczny itp. Nie. To jest kwestia psychiki i dobrego wizerunku firmy. Nie oszczędza się na takich rzeczach jak hamulce w tego typu rowerze. Szczególnie, że przeskok między Deorkami a SLX to pewnie kwestia dołożenia 100 zł na etapie składania roweru w fabryce, co przy kwocie 20k zł jest raptem 0,5% ... A więc jest to ułamek kosztów. Dodatkową rzeczą która mnie martwiła był mały prześwit między linią suportu a podłożem. Zmniejszał się on drastycznie podczas dużego ugięcia w obu przypadkach. W efekcie dochodziło miejscami do walnięcia dolną częścią korby w podłoże. Szczerze, to nie wiem czy jest to standard w fullach, czy ten typ tak ma, czy ten rodzaj amortyzacji tak jest zaprojektowany. Nie wiem, mnie to przeszkadzało i w prywatnym rowerze cały czas bym jeździł wkurw*** że mam obite korby.

Rowery fajne, bardzo wygodne nie do końca stworzone na łódzkie, raczej płaskie, warunki. Jednak dla miłośników fulli polecam. Na pewno jest to jakieś wyróżnienie pośród zalewającej fali Krossów, Canyonów i innych ciut tańszych producentów zalewających nasz rynek.

Podkreślam, ze jest to moja i tylko moja prywatna opinia. Szanuję to, że ktoś może się z nią nie zgadzać.

Testy GT w Łagiewnikach

Testy GT w Łagiewnikach © Pixon
Testy GT w Łagiewnikach
Testy GT w Łagiewnikach © Pixon
Testy GT w Łagiewnikach
Testy GT w Łagiewnikach © Pixon
Testy GT w Łagiewnikach
Testy GT w Łagiewnikach © Pixon
Testy GT w Łagiewnikach
Testy GT w Łagiewnikach © Pixon
Testy GT w Łagiewnikach
Testy GT w Łagiewnikach © Pixon
Testy GT w Łagiewnikach
Testy GT w Łagiewnikach © Pixon




Dane wyjazdu:
20.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Święto cykliczne 2015 Łódź

Niedziela, 14 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 2

Toksyczny sprzęt
Toksyczny sprzęt © Pixon
Strażacka czerwień niczym w ferari, przepiękny lakier
Strażacka czerwień niczym w ferari, przepiękny lakier © Pixon
GT - dla wielu niespełnione marzenie dostępne w naszym mieście
GT - dla wielu niespełnione marzenie dostępne w naszym mieście © Pixon
Stopa - Ok-bike
Stopa - Ok-bike © Pixon
Tomeczek w akcji, serwis rowerów pełną parą
Tomeczek w akcji, serwis rowerów pełną parą © Pixon
3..2...1 gotowi do startu!
3..2...1 gotowi do startu! © Pixon
Ice challenge coś tam - widowiskowa i śmieszna konkurencja
Ice challenge coś tam - widowiskowa i śmieszna konkurencja © Pixon
Ice challenge coś tam
Ice challenge coś tam © Pixon
Można było obejrzeć różne rowery
Można było obejrzeć różne rowery © Pixon
Trzeba być optymistą żebu wierzyć, że to coś pomoże
Trzeba być optymistą żebu wierzyć, że to coś pomoże © PixonNiezły Giant
Niezły Giant © PixonAkcenty rowerowe
Akcenty rowerowe © PixonHandmade in Lodz! Grats!
Handmade in Lodz! Grats! © PixonOk-bike na Piotrkowskiej
Ok-bike na Piotrkowskiej © Pixon


Dane wyjazdu:
37.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Praca i powrót ze Strykowa

Piątek, 12 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj pojechałem do pracy jak w każdym normalnym dniu. Wiedziałem, że w południe mamy jechać na pomiary central wentylacyjnych do klienta w strykowie. W związku z tym zaproponowałem, że wezmę swój rower do auta tak żeby po zakończeniu pracy wrócić bezpośrednio do domu. Dlatego z powrotem miałem ładny odcinek w potwornym upale prosto ze Strykowa z Tymianki aż na Widzew.



Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Praca

Czwartek, 11 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Praca i powrót przez ok-bike

Środa, 10 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 0

A w drodze powrotnej do mojego ulubionego sklepu ok-bike


Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)

Praca

Poniedziałek, 8 czerwca 2015 · dodano: 15.06.2015 | Komentarze 0